




Причини агресії в підлітків та способи їх усунення
Ваш підліток виявляє агресію вдома? У такій проблемі ви не самотні. Багато батьків стверджує, що їхні підлітки часто бувають агресивними і вдома, і в колі однолітків.
Підлітковий вік пов'язаний із фізичними й гормональними змінами, що дезорієнтує підлітків, робить їх невпевненими в собі.
Крім того, у цей період діти починають переоцінювати свою роль у суспільстві й сім'ї. Загалом ці фактори можуть призвести до спалахів агресії у підлітка, і при цьому він, найімовірніше, не знає, як упоратися зі складними емоціями.

Крім щойно названих, розгляньмо й низку інших факторів, здатних спричинити агресію в підлітків.
8 причин підліткової агресії
Останніми роками проведено багато досліджень, присвячених агресії у підлітковому віці. Ученим вдалося визначити декілька чинників, що викликають агресію. Ось деякі з них.
1. Травматичні події
Смерть або хвороба близької людини, розлучення батьків, знущання старших братів, сестер або однолітків викликають у підлітків стрес. Останній нерідко спричиняє агресивну поведінку. Також поштовхом до агресії може стати те, що підліток є свідком насилля або конфліктів у сім'ї.
2. Насилля
Фізичне або емоційне насилля є ще однією причиною агресивної поведінки серед підлітків.
насилля призводить до того, що підліток відчуває злість і сором;
почуття сорому не дає підлітку змоги розповісти кому-небудь про насилля, тому воно переростає в агресію.
3. Психічні розлади
Деякі підлітки страждають від психічних розладів:
біполярного розладу;
панічних атак;
шизофренії;
депресії;
посттравматичного розладу.
Усі ці розлади викликають у підлітків агресивну поведінку.
4. Проблеми зі здоров'ям
У деяких випадках до агресивної поведінки підлітків призводять медичні проблеми: пошкодження мозку, епілепсія, розумова відсталість або синдром Туретта. При належному медичному обстеженні можна вилікувати ці захворювання й упоратися з агресією підлітка.
5. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ) та розлади навчання
Підлітки, котрі страждають на СДУГ, стикаються з низкою соціальних та емоційних труднощів. Такий підліток може здаватися злим і агресивним.
6. Залежності
Деякі підлітки експериментують із наркотиками й алкоголем. Коли вони починають зловживати цими речовинами або в них розвивається залежність, це може призвести до агресивної поведінки.
7. Тиск із боку однолітків
Підлітки прагнуть прийняття в колі однолітків. Вони хочуть стати частиною групи. Якщо цього не відбувається, підліток переживає емоційні страждання та гнів, які, своєю чергою, призводять до агресивної поведінки.
8. Низька самооцінка
Деякі підлітки страждають від низької самооцінки. Вони намагаються компенсувати це за допомогою агресивної поведінки. Найчастіше це відбувається, коли підліток перебуває в колі однолітків.
Як упоратися з агресивною поведінкою підлітків
На щастя, батьки у змозі контролювати агресію підлітків за допомогою таких методів.
1. Консультації психологів
Підлітка, схильного до агресивної поведінки, можна проконсультувати у психолога.
оберіть психолога, котрий спеціалізується на роботі з підлітками;
у результаті роботи з психологом підліток навчиться брати на себе відповідальність за свою поведінку, а також налагоджувати взаємини з людьми, котрі його оточують.
2. Консультація в сімейного психолога
Гарною ідеєю може бути консультація у психолога для всієї родини:
спілкування членів сім'ї один з одним під керівництвом психолога може становити велику користь;
консультація сімейного психолога допоможе вирішити сімейні конфлікти і проблеми в стосунках, що є причиною агресивної поведінки підлітка.
3. Медична допомога
Якщо в підлітка діагностовано психічну або неврологічну проблему (наприклад, епілепсію, депресію тощо), правильна медична допомога у змозі знизити рівень агресії.
4. Поведінковий договір
Ви можете спробувати укласти усну угоду з підлітком. Це змусить його взяти на себе відповідальність за власну поведінку та вчинки:
перерахуйте моделі поведінки, які ви очікуєте від підлітка. Поясніть, яка винагорода його чекає тоді, коли він виявлятиме очікувану поведінку;
не пропонуйте матеріальну винагороду за гарну поведінку;
натомість ви можете встановити підлітку наслідки за погану поведінку. Найкраще, якщо ці наслідки стосуватимуться звичних для підлітка речей. Наприклад, скажіть йому, що в разі поганої поведінки він не піде з друзями в кіно або кафе.
5. Домашні правила
Установіть домашні правила, яких повинні дотримуватися підлітки, незалежно від того, подобається це їм чи ні:
правила повинні бути зрозумілими;
повідомте підлітку, що йому доведеться миритися з наслідками, якщо він порушить встановлені правила.
6. Техніки розслаблення
Навчіть підлітка розслаблятися, щоб він зміг упоратися зі стресом:
якщо підліток перевантажений домашніми обов'язками або відчуває тиск однолітків, техніки розслаблення можуть бути для нього вельми корисними;
своєю чергою, розслаблення знизить рівень агресії підлітка;
навчіть підлітка використовувати техніки розслаблення тоді, коли він відчуває злість або стрес.
Коли ви знаєте можливі причини агресії в підлітків, вам до снаги визначити початкові ознаки агресії у вашої дитини. Не ігноруйте ці ознаки, але й не поспішайте відправляти підлітка на консультацію до психолога. Виявляйте любов і підтримку – це те, що насамперед потрібно підлітку.
Як допомогти дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій
Поради батькам під час воєнного стану
Поради психолога батькам
Поради вчителю, який працює в інклюзивному класі
«Родина та школа — це два соціальні інститути, від злагодженості дій яких залежить ефективність процесу виховання дитини»
17 грудня в нашому НВК відбулися загальношкільні батьківські збори «Родина та школа — це два соціальні інститути, від злагодженості дій яких залежить ефективність процесу виховання дитини», на яких були розглянуті ключові питання освітнього процесу , виховання учнів вдома , як вмотивувати дитину до навчання, як захистити від булінгу, негативного впливу Інтернету, як спонукати її до розвитку своїх здібностей.
Директор Кебус О.В. запропонувала , щоб школа і батьки
разом працювали на успіх дитини , був створений відкритий діалог між батьками та вчителями, обмінювались ідеями та досвідом. Директор наголосила, щоб наступні зустрічі стали платформою для обговорення не лише проблем, але й позитивних моментів у вихованні дітей.
Соціальний педагог Матюхова Л.В. зазначила, що взаємодія між родиною та школою є ключем до успішного виховання. Коли батьки активно залучені до шкільного життя — відвідують збори, підтримують навчальні ініціативи, спілкуються з вчителями — діти відчувають цю підтримку. Вони бачать, що їхні батьки цінують освіту і готові співпрацювати зі школою заради їхнього розвитку.
На батьківські збори був запрошений начальник сектору взаємодії з громадами Яворівського РВП ГУНП у Львівській області капітан поліції Володимир Козак, який зазначив ,що кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе.Були порушені питання їзди на мопедах, мотоциклах, куріння, поведінка учнів в школі та на вулиці. Дякуємо всім батькам за активну участь та співпрацю!
Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»
Сьогодні (27.11.2024 р.) учні 4 класу мали змогу долучитися до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». Практичним психологом Пиць І.І. було проведено годину спілкування «Мій улюблений світ без насильства». Діти висловлювали свою думку, як вони розуміють слово "насилля", добирали асоціації. Школярі ознайомились з видами насилля, наводили і обговорювали приклади з життя, з'ясовували причини виникнення цього ганебного явища. Під час заняття четвертокласники виконували такі вправи: «Мене звуть… Я люблю себе за те, що…», «П’ять добрих слів», «Мікрофон», «Підбери слово протилежне за значенням», «Кольори для добра і зла», «Хто яке серце має?», «Відшукай насильство в казці», «Склади пазли». Наостанок з'ясували, яку допомогу може отримати дитина, яка потерпає від насилля, і до кого необхідно звертатись.
«Толерантність та милосердя – перший крок до людяності»
У 6 класі (18.11.2024) практичний психолог Пиць І.І. провела годину спілкування на тему «Толерантність та милосердя – перший крок до людяності». Мета заходу -ознайомити здобувачів освіти з історією свята та передумовами його виникнення, з поняттям «толерантність»; виявити основні риси толерантності, сформувати правильне уявлення про толерантну поведінку, сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе та виховувати почуття поваги, потребу в самовдосконаленні та самовихованні. Під час спілкування були проведені вправи («Хмара слів», «Наділи супергероя рисами толерантної людини»), гра-пазл «Склади прислів'я та поясни їх значення», розглядалися практичні ситуації, цікаві притчі, а також були відпрацьовані «Правила толерантного ставлення».
"Один за всіх і всі за одного"
"Один за всіх і всі за одного" - під таким гаслом проходило заняття з елементами тренінгу з учнями п'ятого класу на тему "Я і колектив",
з метою усвідомлення школярами важливості співпраці в команді, встановлення товариських відносин, створення позитивної атмосфери. Наші п'ятикласники були активними під час дискусії, інтерактивних завдань, релаксаційних вправ. Учні визначили, що підтримка і дружба, взаємодопомога і єдність, повага, спілкування, спільна праця - це важливі складові комфортного колективу
«Я - школяр»
У Гусаківському НВК (08.10.2024) творчо і пізнавально проходять адаптаційні заняття під назвою «Я - школяр». В рамках програми психологічної підтримки першокласників практичний психолог Пиць І.І. провела заняття з елементами тренінгу, які сприяють легкій адаптації дітей до навчання в школі, розвивають у них пізнавальну сферу, дрібну моторику, виховують почуття відповідальності, формують групову згуртованість та створюють сприятливий мікроклімат у класах, знижують емоційне напруження. Учні 1 класу в ігровій формі весело провели час, виконували безліч цікавих завдань, розмірковували над правилами поведінки в школі, ділилися враженнями від навчання.

Міжнародний день ненасильства
#СтопНасилля 2 жовтня - Міжнародний день ненасильства. У 6 класі соціальним педагогом Матюховою Л. В. проведено бесіду "Що таке насильство і чому не можна про нього мовчати". Учні взяли участь у практичних вправах, під час яких аналізували, обговорювали небезпечні ситуації, пропонували оптимальні способи їх вирішення та ознайомилися з алгоритмом дій у разі виникнення проявів насильства
“Не допускай насилля над ближнім»
2 жовтня світ відзначає Міжнародний день боротьби проти насилля. Проблема жорстокості й насильства в нашому суспільстві стає дедалі актуальнішою. Це пов’язано з багатьма чинниками: соціально-політична криза в країні, розлучення і виїзд батьків за кордон, відверта неконтрольована пропаганда агресії на телеекранах, масове захоплення комп’ютерними іграми, де підлітки та молодь можуть «відірватися» від реальності й відчути себе героями-«вбивцями». З метою профілактики, попередження жорстокості та насилля в учнівському середовищі практичним психологом Пиць І.І. була проведена година спілкування “Не допускай насилля над ближнім» з учнями 5 класу. Школярі мали змогу з’ясувати поняття насильства, розвинути знання про відповідальність своїх дій, вчинків, отримали інформацію про можливість захисту своєї гідності та прав.
Акція «16 днів проти насилля».
Упродовж періоду Акції у Гусаківському НВК практичним психологом Пиць І.І. було проведено заходи, спрямовані на запобігання та протидії насильству:
6 кл . – година спілкування «Ми – проти насилля» . Школярі дізнались про види насилля, як не стати жертвою булінгу та як діяти при вчиненні булінгу.Також було організовано виставку малюнків «Світ без насильства очима дітей» ;
9 кл. – бесіда з елементами тренінгу «Зупини насилля!» Учні ознайомилися із видами насилля. Вони дізнались про наслідки вчинення протиправних дій та відповідальність у разі їх вчинення. Було проведено анкетування (для виявлення проявів насилля).
Таким чином, проведені заходи, спонукали учнів до аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини.
Наш дружній 5 клас
5-й клас – це період адаптації до середньої ланки школи. Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники».
Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
Незважаючи на таку
гадану дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.
Саме педагоги, батьки, фахівці психологічної служби мають допомогти дітям.
Сьогодні практичним психологом Пиць І.І. проведено розвивальне заняття з елементами тренінгу з пʻятикласниками: «Наш дружній 5 клас».
Метою заняття було:створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання, сприяння згуртованості класного колективу та емоційному зближенню учнів, налагодження дружніх стосунків у класі, формування психологічного здоров’я школярів.
На занятті використовувались групові форми роботи, які дозволили застосовувати психотехніки, спрямовані на згуртування та організаційний розвиток класного колективу. Учні вчилися позитивно ставитися до навчання у школі загалом.
"Ти + Я = одна сім'я"
Початок навчання дитини в 1 класі - важливий і відповідальний етап у її житті. Бути щасливим володарем портфеля, підіймати руку на уроці, отримувати похвалу — все це, як чудова гра. Проте, нові умови життя та діяльності, нові контакти, нові обов’язки та обмеження можуть змінити ставлення до школи. Якщо дитина не справляється з психоемоційним навантаженням, то шкільні ситуації можуть стати джерелом стресу, що може призвести до зниження працездатності та успішності учнів.
З
метою попередження дезадаптації, формування позитивного ставлення до школи, один до одного, підвищення рівня самооцінки соціальний педагог, Матюхова Л. В., провела з учнями 1 класу заняття з адаптації до умов навчання в школі "Ти + Я = одна сім'я". Учні виконали вправи "Дзвіночок настрою", "Подаруй сонечко", "За що ми любимо свій клас", "Я- першокласник!"
Як вирішити конфлікт? (17.09.2009)
Нерiдко наше життя затьмарюють конфлiкти. Вони, як правило, є наслiдком невмiння спiлкуватися. Конфлiктiв не уникнути, адже люди всi рiзнi, мають рiзнi думки, бажання, iнтереси, тобто їхнi зiткнення можливi. Як правильно підійти до вирішення подібних ситуацій, та які навички для цього потрібні, говорила про це на занятті з десятикласниками практичний психолог Пиць І.І.




"Обери професію своєї мрії" (12.10.2021 р.)
У рамках реалізації Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії», з метою допомогти молоді визначитися з професією, мотивувати учнів на побудову успішної кар’єри та самореалізацію, 12 жовтня 2021 р. учні старших класів подивилися прямий ефір Всеукраїнського онлайн-уроку з профорієнтації. Під час онлайн-заняття відомі українські зірки та провідні кар’єрні консультанти: Євген Клопотенко, Жан Беленюк, Уляна Пчолкіна, Ганна Резніченко поділилися своїми історіями досягнення успіху. З метою допомогти учням скористатися «формулою вибору професії», соціальним педагогом Матюховою Л. В., практичним психологом Пиць І. І. з старшокласниками було проведено бесіду «Вибір професії – вибір долі», під час якої учні дізналися, як визначити найкращу професію для себе. Сподіваємося, що отримана інформація допоможе нашим учням успішно реалізувати себе.
18 жовтня - Європейський день боротьби з торгівлею людьми (18.10.2021 р.)
Торгівля людьми – це форма сучасного рабства та порушення прав людини, яка не втрачає актуальності у ХХІ ст. для жодної країни світу, включаючи Україну. З метою ознайомлення учнів з поняттям «торгівля людьми», усвідомлення гостроти проблеми, соціальним педагогом Матюховою Л. В.
18. 10. 2021 р. з учнями 10 класу було проведено годину спілкування «Торгівля людьми як порушення прав людини». Старшокласники з'ясували, що являє собою сучасна торгівля людьми, визначили причини потрапляння людей у рабство, потенційних жертв, проаналізували реальні історії потерпілих від торгівлі людьми, подискутували про переваги та небезпеки виїзду за кордон, довідалися про установи та організації, куди можна звернутися за допомогою у випадку небезпечної ситуації. Учні переглянули фільм «Станція призначення - Життя», склали «валізу» правил безпечного виїзду за кордон.






Тренінг "Цінність людського життя" (26.10.2021 р.)
26 жовтня 2021 р. учні 10–Б класу взяли участь у тренінговому занятті «Цінність людського життя», метою якого було формувати усвідомлене розуміння поняття «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної особистості. Під час спілкування діти намагалися визначити своє місце у сучасному світі, роздумували над важливими життєвими проблемами,над ставленням до власного життя та життя інших людей як до найвищої цінності. Завдання і вправи, запропоновані практичним психологом Пиць І.І., сприяли вихованню людяності, чесності, відповідальності, любові до людей, до рідної землі. Учні навчилися бути допитливими і наполегливими у досягненні поставленої мети.
"Ми - одна сім'я" (02.11.2021 р.)
2 листопада 2021 р. практичним психологом Пиць І.І. було проведено розвивальне заняття з першокласниками «Ми - одна сім’я», яке сприяло згуртуванню класу. Виконуючи різноманітні ігрові завдання, діти вчилися розвивати увагу, дрібну моторику, визначати загальну емоційну атмосферу в класі, розрізняти погані та добрі вчинки, шанобливо ставитися один до одного.
Міжнародний день толерантності (16.11.2021 р.)
16 листопада в усіх країнах світу відзначають Міжнародній день толерантності . Толерантність – це вміння людини ставитись без агресії до думок інших , до їх способу життя, віросповідання, звичаїв, традицій, ідей і почуттів. Сьогодні практичним психологом Пиць І.І. з учнями 5 класу було проведено бесіду «Будьмо толерантними!» Діти ознайомилися із поняттям «толерантність» , а також із основними рисами толерантної особистості, навчилися формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Школярі вчилися працювати в команді, аналізувати та приймати рішення щодо взаємодопомоги й дружної підтримки .
Що таке толерантність? І як ми розуміємо "бути толерантними один до одного?" Це справді важливі питання, на які учні 6 класу зуміли дати відповіді під час години спілкування «Вчимося толерантності!», проведеної соціальним педагогом
Матюховою Л. В. Шестикласники виконали завдання «Асоціативний ряд до слова «толерантність»; переглянули та проаналізували відеоролик «Що означає бути толерантним», усі разом склали постер «Дерево толерантності». Такі види роботи допомогли сформувати в учнів вміння цінувати в кожній людині особистість, виявляти повагу до думок, переконань, прав інших людей, розуміти, що всі люди різні, навчитися без упереджень сприймати інших такими, якими вони є. Ми не зможемо відразу зробити толерантними усіх людей, однак важливий навіть один маленький крок і ми його зробили.

"Всесвітній день дитини - прекрасне свято радості та надії" (22.11.2021 р.)
Щороку 20 листопада відзначається Всесвітній день дитини - прекрасне свято радості та надії. З метою забезпечення позитивного емоційного стану дітей, соціальним педагогом Матюховою Л. В. з учнями 1 класу було проведено бесіду "День дитини". Наші першачки поринули в чарівний світ арт-терапії і створили неповторні шедеври: колаж "Мої бажання" та малюнок за технологією "Ебру", що сприяло розвитку творчого мислення, уяви, створенню невимушеної атмосфери, психологічному розвантаженню. Дітки були приємно вражені, отримали багато позитивних емоцій. Бажаю, щоб усі діти росли здоровими та щасливими, вірили у себе та прагнули назустріч новим пригодам. Хай кожен день у їхньому житті буде яскравим, цікавим та незабутнім!
"Сім'я - не простір для насильства" (07.12.2021 р.)
"Річ у тім, що кожна п'ята жінка в Україні страждає від насильства". Річ у тім, що насильство часто залишається за закритими дверима". "Річ у тім, що йому немає виправдання..." Саме такі твердження були ключовими під час проведення соціальним педагогом Матюховою Л. В. години спілкування з учнями 10 класу "Сім'я - не простір для насильства". Учні мали змогу дізнатись про проєкт #річутім: виставку, яка присвячена проблемі домашнього насильства; переглянули відео відомих в Україні особистостей, основою яких є реальні події з життя людей, які стали жертвами насильства. В фокусі кожної історії – річ, що стала знаряддям насильства або асоціюється з ним. Учні обговорили види насильства, під час роботи у групах підсумували, що жертвою може стати будь-хто незалежно від віку та статі, а небайдужість до постраждалих осіб, включно з дітьми, допоможе їм знайти захист і допомогу, а інколи навіть зберегти життя.
"Доброчесність у навчанні" (10.12.2021 р.)
Що таке академічна доброчесність та як її дотримуватися? Про це роздумували учні 3 класу на годині спілкування "Доброчесність у навчанні", проведеній соціальним педагогом Матюховою Л. В. Учні усвідомили, що таке доброчесність, відповідальність, виявляли ситуації порушення академічної доброчесності, проаналізували відеоролик "Чесність починається з тебе", використовуючи кубик Блума поділилися історіями зі свого життя про добрі вчинки. Як підсумок зробили висновок про те, що треба дотримуватися правил навіть тоді, коли тебе ніхто не бачить і бути чесним, у першу чергу, перед самим собою.
Немає коментарів:
Дописати коментар