Соціальний педагог та психолог


Як допомогти дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій


Поради батькам під час воєнного стану

Поради психолога батькам

Поради вчителю, який працює в інклюзивному класі

Акція «16 днів проти насилля». 

Упродовж періоду Акції у Гусаківському НВК практичним психологом Пиць І.І. було проведено заходи, спрямовані на запобігання та протидії насильству: 

6 кл . – година спілкування «Ми – проти насилля» . Школярі дізнались про види насилля, як не стати жертвою булінгу та як діяти при вчиненні булінгу.Також було організовано виставку малюнків «Світ без насильства очима дітей» ;

9 кл. – бесіда з елементами тренінгу «Зупини насилля!» Учні ознайомилися із видами насилля. Вони дізнались про наслідки вчинення протиправних дій та відповідальність у разі їх вчинення. Було проведено анкетування (для виявлення проявів насилля).

Таким чином, проведені заходи, спонукали учнів до аналізу власних дій, вчинків, переосмислення цінностей. Сприяли вихованню в учнів людяності, відповідальності, любові до ближнього, поваги до гідності іншої людини.















Наш дружній 5 клас

5-й клас – це період адаптації до середньої ланки школи. Адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда.

У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники».
Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
Незважаючи на таку гадану дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
Адаптація дитини до навчання у середній ланці школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.
Саме педагоги, батьки, фахівці психологічної служби мають допомогти дітям.
Сьогодні практичним психологом Пиць І.І. проведено розвивальне заняття з елементами тренінгу з пʻятикласниками: «Наш дружній 5 клас».
Метою заняття було:створення соціально-психологічних умов для успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання, сприяння згуртованості класного колективу та емоційному зближенню учнів, налагодження дружніх стосунків у класі, формування психологічного здоров’я школярів.
На занятті використовувались групові форми роботи, які дозволили застосовувати психотехніки, спрямовані на згуртування та організаційний розвиток класного колективу. Учні вчилися позитивно ставитися до навчання у школі загалом.





"Ти + Я = одна сім'я"


Початок навчання дитини в 1 класі - важливий і відповідальний етап у її житті. Бути щасливим володарем портфеля, підіймати руку на уроці, отримувати похвалу — все це, як чудова гра. Проте, нові умови життя та діяльності, нові контакти, нові обов’язки та обмеження можуть змінити ставлення до школи. Якщо дитина не справляється з психоемоційним навантаженням, то шкільні ситуації можуть стати джерелом стресу, що може призвести до зниження працездатності та успішності учнів.
З метою попередження дезадаптації, формування позитивного ставлення до школи, один до одного, підвищення рівня самооцінки соціальний педагог, Матюхова Л. В., провела з учнями 1 класу заняття з адаптації до умов навчання в школі "Ти + Я = одна сім'я". Учні виконали вправи "Дзвіночок настрою", "Подаруй сонечко", "За що ми любимо свій клас", "Я- першокласник!"







 Як вирішити конфлікт? (17.09.2009)


Нерiдко наше життя затьмарюють конфлiкти. Вони, як правило, є наслiдком невмiння спiлкуватися. Конфлiктiв не уникнути, адже люди всi рiзнi, мають рiзнi думки, бажання, iнтереси, тобто їхнi зiткнення можливi. Як правильно підійти до вирішення подібних ситуацій, та які навички для цього потрібні, говорила про це на занятті з десятикласниками практичний психолог Пиць І.І.










"Обери професію своєї мрії" (12.10.2021 р.)
У рамках реалізації Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії», з метою допомогти молоді визначитися з професією, мотивувати учнів на побудову успішної кар’єри та самореалізацію, 12 жовтня 2021 р. учні старших класів подивилися прямий ефір Всеукраїнського онлайн-уроку з профорієнтації. Під час онлайн-заняття відомі українські зірки та провідні кар’єрні консультанти: Євген Клопотенко, Жан Беленюк, Уляна Пчолкіна, Ганна Резніченко поділилися своїми історіями досягнення успіху. З метою допомогти учням скористатися «формулою вибору професії», соціальним педагогом Матюховою Л. В., практичним психологом Пиць І. І. з старшокласниками було проведено бесіду «Вибір професії – вибір долі», під час якої учні дізналися, як визначити найкращу професію для себе. Сподіваємося, що отримана інформація допоможе нашим учням успішно реалізувати себе.





18 жовтня - Європейський день боротьби з торгівлею людьми (18.10.2021 р.)

Торгівля людьми – це форма сучасного рабства та порушення прав людини, яка не втрачає актуальності у ХХІ ст. для жодної країни світу, включаючи Україну. З метою ознайомлення учнів з поняттям «торгівля людьми», усвідомлення гостроти проблеми, соціальним педагогом Матюховою Л. В.
18. 10. 2021 р. з учнями 10 класу було проведено годину спілкування «Торгівля людьми як порушення прав людини». Старшокласники з'ясували, що являє собою сучасна торгівля людьми, визначили причини потрапляння людей у рабство, потенційних жертв, проаналізували реальні історії потерпілих від торгівлі людьми, подискутували про переваги та небезпеки виїзду за кордон, довідалися про установи та організації, куди можна звернутися за допомогою у випадку небезпечної ситуації. Учні переглянули фільм «Станція призначення - Життя», склали «валізу» правил безпечного виїзду за кордон.







Тренінг "Цінність людського життя" (26.10.2021 р.)

26 жовтня 2021 р. учні 10–Б класу взяли участь у тренінговому занятті «Цінність людського життя», метою якого було формувати усвідомлене розуміння поняття «життя», його унікальності, цінності, значущості для кожної особистості. Під час спілкування діти намагалися визначити своє місце у сучасному світі, роздумували над важливими життєвими проблемами,над ставленням до власного життя та життя інших людей як до найвищої цінності. Завдання і вправи, запропоновані практичним психологом Пиць І.І., сприяли вихованню людяності, чесності, відповідальності, любові до людей, до рідної землі. Учні навчилися бути допитливими і наполегливими у досягненні поставленої мети.








"Ми - одна сім'я" (02.11.2021 р.)

2 листопада 2021 р. практичним психологом Пиць І.І. було проведено розвивальне заняття з першокласниками «Ми - одна сім’я», яке сприяло згуртуванню класу. Виконуючи різноманітні ігрові завдання, діти вчилися розвивати увагу, дрібну моторику, визначати загальну емоційну атмосферу в класі, розрізняти погані та добрі вчинки, шанобливо ставитися один до одного.






Міжнародний день толерантності (16.11.2021 р.)
16 листопада в усіх країнах світу відзначають Міжнародній день толерантності . Толерантність – це вміння людини ставитись без агресії до думок інших , до їх способу життя, віросповідання, звичаїв, традицій, ідей і почуттів. Сьогодні практичним психологом Пиць І.І. з учнями 5 класу було проведено бесіду «Будьмо толерантними!» Діти ознайомилися із поняттям «толерантність» , а також із основними рисами толерантної особистості, навчилися формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Школярі вчилися працювати в команді, аналізувати та приймати рішення щодо взаємодопомоги й дружної підтримки .











Що таке толерантність? І як ми розуміємо "бути толерантними один до одного?" Це справді важливі питання, на які учні 6 класу зуміли дати відповіді під час години спілкування «Вчимося толерантності!», проведеної соціальним педагогом
Матюховою Л. В. Шестикласники виконали завдання «Асоціативний ряд до слова «толерантність»; переглянули та проаналізували відеоролик «Що означає бути толерантним», усі разом склали постер «Дерево толерантності». Такі види роботи допомогли сформувати в учнів вміння цінувати в кожній людині особистість, виявляти повагу до думок, переконань, прав інших людей, розуміти, що всі люди різні, навчитися без упереджень сприймати інших такими, якими вони є. Ми не зможемо відразу зробити толерантними усіх людей, однак важливий навіть один маленький крок і ми його зробили.🙂
















"Всесвітній день дитини - прекрасне свято радості та надії" (22.11.2021 р.)

Щороку 20 листопада відзначається Всесвітній день дитини - прекрасне свято радості та надії. З метою забезпечення позитивного емоційного стану дітей, соціальним педагогом Матюховою Л. В. з учнями 1 класу було проведено бесіду "День дитини". Наші першачки поринули в чарівний світ арт-терапії і створили неповторні шедеври: колаж "Мої бажання" та малюнок за технологією "Ебру", що сприяло розвитку творчого мислення, уяви, створенню невимушеної атмосфери, психологічному розвантаженню. Дітки були приємно вражені, отримали багато позитивних емоцій. Бажаю, щоб усі діти росли здоровими та щасливими, вірили у себе та прагнули назустріч новим пригодам. Хай кожен день у їхньому житті буде яскравим, цікавим та незабутнім!
















"Сім'я - не простір для насильства" (07.12.2021 р.)


"Річ у тім, що кожна п'ята жінка в Україні страждає від насильства". Річ у тім, що насильство часто залишається за закритими дверима". "Річ у тім, що йому немає виправдання..." Саме такі твердження були ключовими під час проведення соціальним педагогом Матюховою Л. В. години спілкування з учнями 10 класу "Сім'я - не простір для насильства". Учні мали змогу дізнатись про проєкт #річутім: виставку, яка присвячена проблемі домашнього насильства; переглянули відео відомих в Україні особистостей, основою яких є реальні події з життя людей, які стали жертвами насильства. В фокусі кожної історії – річ, що стала знаряддям насильства або асоціюється з ним. Учні обговорили види насильства, під час роботи у групах підсумували, що жертвою може стати будь-хто незалежно від віку та статі, а небайдужість до постраждалих осіб, включно з дітьми, допоможе їм знайти захист і допомогу, а інколи навіть зберегти життя.









"Доброчесність у навчанні"
(10.12.2021 р.)

Що таке академічна доброчесність та як її дотримуватися? Про це роздумували учні 3 класу на годині спілкування "Доброчесність у навчанні", проведеній соціальним педагогом Матюховою Л. В. Учні усвідомили, що таке доброчесність, відповідальність, виявляли ситуації порушення академічної доброчесності, проаналізували відеоролик "Чесність починається з тебе", використовуючи кубик Блума поділилися історіями зі свого життя про добрі вчинки. Як підсумок зробили висновок про те, що треба дотримуватися правил навіть тоді, коли тебе ніхто не бачить і бути чесним, у першу чергу, перед самим собою.

















Немає коментарів:

Дописати коментар